persbericht: e-office lanceert abonnementsvorm voor chatbots: bots as a service (baas)

Online Nederlandstalige chatbots bouwen zonder IT-kennis

Houten, 3 april 2018

Baas | bots as a service is het eerste online platform in Nederland waar de gebruiker binnen een paar minuten een eigen chatbot kan bouwen die direct elementaire routinematige vragen kan beantwoorden in het Nederlands. De gegenereerde chatbot is multi-channel, dus kan ingezet worden op website of intranet, maar ook op chatkanalen als Skype, Facebook of Slack. De chatbot begrijpt in de basis al veel sociale vragen: de gebruiker traint zelf de chatbot in een paar simpele stappen op organisatie-specifieke content. Baas is een laagdrempelige manier om met AI (artificial intelligence) aan de slag te gaan zonder dat er specifieke IT kennis voor nodig is. e-office biedt drie verschillende abonnementen aan, die voor een vaste prijs en zonder tussenkomst van mensen zijn af te nemen.

Chatbots veroveren in snel tempo de klantcontactcentra. Voor klanten is het handig dat er 24/7 antwoord gegeven kan worden op eenvoudige vragen en voor organisaties is het efficiënter als een chatbot routinematige klantvragen opvangt. Hierdoor hebben call-agents meer tijd om zich te richten op de meer complexe vragen. Maar ook voor het opvangen van interne vragen is een chatbot een slimme oplossing. Denk bijvoorbeeld aan het beantwoorden van veel gestelde vragen van personeelsleden aan de HR-afdeling, de IT-helpdesk, de facility-afdeling, of de communicatieafdeling, over events of huisstijl. Baas beantwoordt dergelijke vragen op een laagdrempelige manier, 24 uur per dag.

“Veel organisaties kennen de termen Artificial intelligence, machine learning en big data en willen graag de mogelijkheden voor hun organisatie daarvan ontdekken, maar zoeken naar een praktische manier om de eerste stappen te zetten”, aldus Roland Hameeteman, directeur van e-office. “Chatbots zijn dan een toegankelijke optie. De Nederlandse taal was tot voor kort een drempel omdat de grote technologische spelers in de wereld vooral in het Engelse taalgebied zitten. Nederlands wordt nu steeds beter ondersteund, waardoor ook in Nederland chatbots in opmars zijn.  Met baas verlagen wij de drempel om ervaring op te doen met de voordelen van chatbots, waardoor het personeel zich kan focussen op zaken die de kwaliteit en groei van de organisatie ten goede komen.”

e-office voorziet de chatbots van een basistraining in ‘smalltalk’. Door toevoeging van deze sociale intelligentie zijn de bots in staat om te reageren op een begroeting of persoonlijke vragen. Een belangrijke basis voor een chatbot omdat gebruikers gewend zijn om zo een conversatie te beginnen. Smalltalk verhoogt de adoptie van een chatbot aanzienlijk.

Voor het baas-platform zijn zoveel mogelijk standaard technologieën van IBM en Microsoft gebruikt, zodat baas de snelle ontwikkelingen op het gebied van AI bijhoudt en de integratie met de backoffice in de toekomst kan blijven garanderen.

Baas is 30 dagen gratis uit te proberen op de website van e-office.

baas | bots as a service wordt gelanceerd met een uitgebreide campagne. Je hoort ons de komende dagen bijvoorbeeld op BNR met dit spotje:

Maar je kunt ons ook tegenkomen op Nu.nl en op social media.

platformkeuze voor chatbots: wie wint?

blogpost

platformkeuze voor chatbots: wie wint?

IT is gewend om te denken in keuzes: gaan we voor dit platform of voor het andere? Logisch, want van oudsher wil je als IT-afdeling over voldoende platform-kennis beschikken om de businessvragen goed en snel te kunnen beantwoorden. Nu is

SCHOOLbaas: van schoolgids naar schoolbot

SCHOOLbaas: van schoolgids naar schoolbot

De overgang van groep acht naar de middelbare school is altijd spannend. De CITO toets is geweest, de inschrijving voor de middelbare school is gereed en ook de afscheidsmusical zit er op. Dan is het nu wachten tot het zover