persbericht: e-office AskApp maakt SharePoint slimmer

Houten, 23 september 2014 – e-office lanceert vandaag de AskApp for SharePoint. Deze slimme applicatie maakt verborgen kennis binnen de organisatie toegankelijk.

AskApp is geschikt voor SharePoint 2010, 2013 en Online en beschikbaar in de SharePoint Store.
AskApp is een laagdrempelige app die kennis en expertise toegankelijker maakt binnen Microsoft SharePoint en waarmee gebruikers direct bouwen aan hun expertise-profiel.

Via AskApp stel je een wie-vraag; vervolgens gaat de applicatie op zoek naar antwoorden bij collega’s die een link hebben met de gevraagde expertise. Bijvoorbeeld: Wie heeft ervaring met Office 365? Wie heeft contact met bedrijf Z? Wie spreekt goed Portugees? De applicatie zet de vraag breed uit, naar collega’s in de gehele organisatie.Geef je antwoord, dan krijgt jouw expertiseprofiel op SharePoint automatisch een aanvulling. Zo brengt AskApp in kaart wie welke kennis heeft binnen de organisatie. Op deze manier ontstaan gedetailleerde expertiseprofielen en komen vragen steeds gerichter bij collega’s terecht. Zo bouwt de app een waardevolle kennisdatabase op van kennis die vooral in de hoofden van collega’s zit.

Jorn Bijnsdorp, verantwoordelijk voor productontwikkeling bij e-office: “Veel nuttige informatie en kennis komt vanuit plekken in de organisatie waar je het niet verwacht en waar je het in eerste instantie niet zoekt. Als je op zoek bent naar kennis of oplossingen kan het dus behulpzaam zijn om met collega’s buiten je directe sociale kring contact te leggen. De uitdaging is om de juiste collega te vinden die meer weet over het specifieke onderwerp én die interesse heeft om jou te helpen. Daar speelt AskApp op in.”

over AskApp for SharePoint
De app is verkrijgbaar in de Microsoft SharePoint Store voor 1,99 euro per gebruiker/ per maand. Meer informatie over AskApp.

AskApp: de optimale inzet van brains

Klantverhaal

AskApp: de optimale inzet van brains

Natuurlijk weet je precies welke kennis en expertise jouw collega’s hebben, waar ze goed in zijn en wat er in hun hoofd omgaat. Hierdoor ontwikkelt jullie organisatie zich razendsnel; als er een goed idee is en je hiervoor aanvullende hulp